Retour- en Terugbetalingsbeleid
Retour- en Terugbetalingsbeleid
HERROEPINGSRECHT / ANNULERING VAN DE AANKOOP – ANNULERING VAN DE BESTELLING EN TERUGBETALING VAN HET BETAALDE BEDRAG
De consument kan de aankoop binnen 7 (zeven) kalenderdagen vanaf de dag na ontvangst van het product annuleren en een terugbetaling van het betaalde bedrag aanvragen.
Zodra de bestelling de factureringsstatus heeft bereikt, zijn alle verwerkings- en logistieke kosten al gemaakt. Vanaf dat moment is annulering van uw bestelling alleen mogelijk na levering.
Om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, dient de consument de volgende procedure te volgen:
a) Ons klantenserviceteam (jettashop.nl@gmail.com) binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product informeren over zijn herroepingsverzoek. Productretouren worden niet geaccepteerd zonder voorafgaande communicatie met de klantenservice;
b) Het product zorgvuldig behandelen. Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking, zonder gebruikssporen en/of schade van welke aard dan ook, zonder wijziging van de originele verzegeling, met handleiding, garantievoorwaarden, alle accessoires en alle andere gratis items en componenten die bij de levering zijn meegeleverd;
c) De andere verzendvoorwaarden volgen (postverzending, levering aan de vervoerder) en de retourtermijnen respecteren, die kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en correct worden gecommuniceerd door de klantenservice bij het verzoek tot annulering van de aankoop.
Indien de consument niet voldoet aan een van de bovenstaande voorwaarden, is de leverancier niet verplicht het herroepingsverzoek in behandeling te nemen.
Alle producten worden binnen 10 (tien) werkdagen na ontvangst van het product op het adres van de leverancier beoordeeld/geïnspecteerd door het technische team van de leverancier.
Indien niet aan een van de bovenstaande voorwaarden is voldaan, wordt het herroepingsverzoek afgewezen en wordt het product zonder voorafgaande kennisgeving teruggestuurd naar de consument.
Indien de consument aan alle bovenstaande voorwaarden voldoet, zal de leverancier het door de consument betaalde bedrag voor het geretourneerde product terugbetalen, inclusief verzendkosten, via dezelfde betaalmethode die de consument bij de aankoop heeft gekozen, in overeenstemming met de TERUGBETALINGSVOORWAARDEN van dit beleid.
PRODUCTEN MET FABRIEKSFOUTEN
Als de consument van mening is dat hij een nieuw product met een fabricagefout heeft ontvangen, moet hij binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product contact opnemen met onze klantenservice om een verzoek in te dienen voor reparatie, vervanging of terugbetaling van het betaalde bedrag.
In dit geval dient de consument de volgende procedure te volgen:
a) De klantenservice (jettashop.nl@gmail.com) binnen 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst van het product informeren over het defect en zijn verzoek. Productretouren worden niet geaccepteerd zonder voorafgaande communicatie met de klantenservice;
b) Het product zorgvuldig behandelen. Het product moet worden geretourneerd in de originele verpakking, zonder gebruikssporen en/of schade die niet gerelateerd zijn aan het vermeende fabricagefout, zonder wijziging van de originele verzegeling, met factuur en handleiding, garantievoorwaarden, alle accessoires en alle andere gratis items en componenten die bij de originele levering zijn meegeleverd;
c) De andere verzendvoorwaarden volgen (postverzending, levering aan de vervoerder) en de retourtermijnen respecteren, die kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en correct worden gecommuniceerd door de klantenservice bij het verzoek.
Alle producten worden binnen 10 (tien) werkdagen na ontvangst van het product op het adres van de leverancier beoordeeld/geïnspecteerd door het technische team van de leverancier.
Als wordt vastgesteld dat niet aan een van de bovenstaande voorwaarden is voldaan, is de leverancier niet verplicht om verzoeken om omruiling of terugbetaling te honoreren, en zijn de algemene garantievoorwaarden van het product van toepassing. De leverancier is niet verplicht om garantieherstellingen uit te voeren als er tekenen zijn van misbruik van het product.
Indien de consument aan alle bovenstaande voorwaarden voldoet, zal de leverancier als volgt op het verzoek reageren:
a) Reparatie: uitgevoerd volgens de algemene garantievoorwaarden van het product;
b) Vervanging: Het product wordt vervangen door een identiek product, afhankelijk van de beschikbaarheid bij de leverancier. Het nieuwe product wordt binnen 10 (tien) werkdagen na de analysetermijn van het defecte product naar de consument verzonden. Indien het product niet op voorraad is, wordt de omruilverzoek automatisch vervangen door een terugbetaling.
c) Terugbetaling: De leverancier zal het door de consument betaalde bedrag voor het geretourneerde product terugbetalen, inclusief verzendkosten, via dezelfde betaalmethode die de consument bij de aankoop heeft gekozen, in overeenstemming met de TERUGBETALINGSVOORWAARDEN van dit beleid.
Deze voorwaarden gelden alleen voor gevallen waarin de consument een vermeend productdefect binnen maximaal 7 (zeven) kalenderdagen na ontvangst meldt. Bij latere meldingen zijn de algemene garantievoorwaarden van het product van toepassing.
TERUGBETALINGSVOORWAARDEN
Indien de consument voldoet aan alle eerder genoemde voorwaarden voor het inwilligen van een terugbetalingsverzoek, zal de leverancier de betaalde bedragen terugbetalen via dezelfde betaalmethode als gekozen bij de aankoop:
AANKOPEN BETAALD VIA BANKOVERSCHRIJVING: Het bedrag wordt door de leverancier overgemaakt naar een bestaande bankrekening op naam van de consument binnen maximaal 30 (dertig) werkdagen na afloop van de analysetermijn van het product.
AANKOPEN BETAALD MET CREDITCARD: De leverancier zal de terugbetalingsbeslissing binnen maximaal 30 (dertig) werkdagen na afloop van de analysetermijn van het product doorgeven aan de kaartmaatschappij. De kaartmaatschappij zal het bedrag terugbetalen afhankelijk van de afsluitdatum van de kaartrekening, op een of twee volgende facturen.
BELANGRIJK: De terugbetalingstermijn is afhankelijk van de afsluitdatum van uw factuur en is de verantwoordelijkheid van de kaartmaatschappij.
AANKOPEN BETAALD VIA PIX: Het bedrag wordt door de leverancier overgemaakt naar een bestaande bankrekening op naam van de consument binnen maximaal 30 (dertig) werkdagen na afloop van de analysetermijn van het product.
WEIGERING VAN PRODUCTEN
Alle producten worden correct verpakt verzonden, zowel in hun specifieke verpakking als in de transportverpakking (afhankelijk van het producttype). Indien een van de volgende situaties zich voordoet, dient de consument de levering te weigeren:
a) Geopende of beschadigde specifieke en/of transportverpakking;
b) Het product komt niet overeen met de bestelling;
c) Ontbrekende accessoires.
Indien de levering wordt geweigerd, dient de consument:
-
De reden voor de weigering op de achterkant van de factuur (Danfe) te vermelden en deze samen met het product aan de bezorger terug te geven;
-
Alle items in de transportverpakking te weigeren, gedeeltelijke weigering van de bestelling is niet mogelijk;
-
Zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice om het incident te melden en verdere instructies te ontvangen.
Indien de consument de levering accepteert maar later een van de bovenstaande situaties constateert, wordt hij verzocht: de situatie vast te leggen met video's/foto’s en binnen 48 (achtenveertig) uur contact op te nemen met onze klantenservice.
Als u hulp nodig heeft, schrijf ons dan via ons e-mailadres: jettashop.nl@gmail.com
Hartelijk dank en we hopen u van dienst te kunnen zijn!
Met vriendelijke groet,
Het JettaShop-team 🔗